Як дізнатися, чи потрібно мені подавати мотиваційні листи під час вступу?
2023 року ВСІ вступники до закладів фахової передвищої та вищої освіти мають подавати мотиваційні листи, це складова частина заяви на вступ. Єдиний виняток – вступники у магістратуру за спеціальністю 281 «Публічне управління та адміністрування» за державним замовленням Національного агентства України з питань державної служби.
Мотиваційні листи треба відвозити/надсилати безпосередньо до закладу освіти?
Якщо ви реєструєте електронний кабінет та подаєте заяви в електронній формі, то й мотиваційний лист додаєте до кожної заяви виключно через електронний кабінет. Текст листа треба вписати або вставити в спеціальне віконце в розділі подання заяв на вступ.
Безпосередньо до закладу освіти мотиваційні листи надаються лише в разі подання заяв у паперовій формі (це передбачено для невеликої категорії вступників).
Однак якщо до поданого в електронному кабінеті мотиваційного листа ви хочете додати копії матеріалів (дипломи, нагороди), що підтверджують викладену інформацію, то їх треба надсилати на електронні скриньки Приймальних комісій закладів освіти, якщо це передбачено Правилами прийому конкретного закладу освіти.
В електронному кабінеті завантаження будь-яких сканкопій листів чи документів до них не передбачено. Додається тільки текст мотиваційного листа, який під час реєстрації заяви в закладі освіти роздруковується Приймальною комісією.
Як подати мотиваційний лист через електронний кабінет? Не бачу такої опції.
Мотиваційний лист додається до кожної заяви під час її подання в модулі “Подача заяв на вступ”. Отже, заповнити лист в кабінеті можуть тільки ті категорії вступників, для яких уже відкрито подання заяв. Нині це вступники до закладів ФПО.
Для вступників до ЗВО подання заяв, а отже й мотиваційних листів, буде доступно:
- з 19 липня – вступ на бакалавра, молодшого бакалавра, магістра медичного, ветеринарного, фармацевтичного спрямувань;
- з 31 липня – вступ на магістра.
Наразі ви можете підготувати текст листа, а під час подання заяви скопіювати його у відповідне поле.
Як дізнатися вимоги до мотиваційного листа?
Вимоги до мотиваційних листів визначає кожен заклад освіти в своїх Правилах прийому. 2023 року переглянути ці вимоги можна безпосередньо в електронному кабінеті вступника. Для цього здійсніть пошук конкурсної пропозиції, що вас цікавить, та в колонці “Назва випробування” біля напису “Мотиваційний лист” натисніть на активне посилання “Вимоги”. Наполегливо рекомендуємо ознайомитися з цією інформацією до подання кожного мотиваційного листа.
Якщо я писав текст листа в кабінеті, натиснув кнопку “Зберегти”, а мене повернуло на головну сторінку й нічого не збереглося?
Найімовірніше ви створювали текст листа понад 120 хвилин, передбачені для однієї сесії роботи з кабінетом. Щоб уникнути таких прикрих випадків, радимо писати текст листа в іншій програмі, наприклад Word або Google-Документи, а потім копіювати готовий текст в електронний кабінет.
Чи можна в кабінеті редагувати текст написаного листа?
Редагувати текст можна тільки до моменту подання заяви. Після цього (коли заява вже має статус "Затримано" або “Зареєстровано в ЄДЕБО”) текст листа редагувати неможливо.
Яка максимальна кількість символів під час написання мотиваційного листа в електронному кабінеті?
Формат поля для написання мотиваційного листа – до 20 000 символів. Водночас вимоги щодо кількості символів визначає заклад освіти.
Наприклад, вимога закладу освіти:
обсяг листа – не менш як 200 і не більш як 600 слів.
Наполегливо радимо дотримуватися цих вимог, адже кожен лист розглядається Приймальними комісіями та враховується під час формування рейтингового списку вступників.